torsdag 23. mars 2023

Frustrasjon over Ineffektive Papirvendere. En God venninne og en død plante :)

Frøken Kaos og Glede slutter aldri å forundre seg over arbeidslivets arbeidskye "papir vendere" sin streben etter alltid å ha en skeivfordelt og konstant ubalanse i dokumentbunkene på skrivebordene sine.
I Frøken Kaos og Glede sitt hode er disse "dokument venderne" roten til mye saktegang og årsaken til at de magiske T`ene eksisterer - Ting - Tar - Tid. Kan også legge til MDBB - Mye dokumentasjon Blir Borte......

Frøken Kaos og Glede kan både skrive og uttale struktur, men har nok nå som hun ikke er i arbeidslivet lite struktur i hverdagen sin, men når hun var aktiv i arbeidslivet og aktiv fotball og bowling trener var struktur og informasjonsflyt A og O for frøkna - for da berørte det fler enn henne om det ikke var god flyt på skrivebordet og papirer bare ble lagt på vent, snudde med teksten ned, tar det senere varianten. 

Har aldri skjønt hva poenget er med å legge en påbegynt sak til side på pulten i mappen skal sees på en dag sola skinner eller jeg kjeder meg, når det veldig ofte ganske raskt kunne vært lagt i den grønne mappen ferdig behandlet med bare litt ekstra innsats. 

En venninne av Frøken Kaos og Glede som er til fingerspissen strukturert og ikke mye som går den damen fordi uten at det er gjennomtenkt, planlagt og satt på en liste - Denne gode venninnen fortalte forrige dagen at når hun jobbet i en veldig hektisk bransje og det var mye papirarbeid som skulle håndteres både for innland og utland og mye skulle opp på høyeste hold og min venninne hadde system på skrivebordet og arbeidsoppgaver. Det var både ASAP, SUPER ASAP, DONE og TO BE FORWARDED mapper satt i fargesystem på hennes pult. Hun påstod også at hun hadde en mappe med TO LATE og jeg nekter og tro at hun noen gang så lenge hun hadde ansvaret for dokumentene alene la noe som helst i den mappen! Det er hun for yrkestolt til.

Det var perioder i denne bedriften hvor trykket var så høyt at min venninne til tider ønsket hun hadde 3 hoder og 6 armer og helst noe så usannsynlig som en trippel kontrollerbar ADHD og ikke minst 48 timer i døgnet.

Hun hadde som nevnt god struktur, men hun hadde faktisk en ting på kontoret som virket ulogisk for de fleste av oss som kjenner henne og også for en kollega.

På min venninnes kontor sto det en død potteplante......!

                                                        

I en av de 3-hodede, 6-armede - trippel ADHD periodene kommer sjefen inn på kontoret til min venninne og da står den døde planten godt synlig blant alle de fargede mappene og sjefen undrer seg på om ikke den planten er død og hvorfor den plutselig står på pulten til min venninne.....bare det at planten er død og min venninne har grønne fingre, forteller meg hvor hektiske disse arbeidsperiodene må ha vært.
Min venninne ser på sjefen og svarer "den står der for når jeg ser på den så  vet jeg at jeg har det bedre enn den, for jeg er ikke død enda., - også fortsatte hun og jobbe videre i ett stødig høyt tempo så flest mulig dokumenter havnet i  DONE og  TO BE FORWARDED mappene.

Blir hun noen gang arbeidsledig bør hun faktisk begynne og holde kurs for enkelte "bedrifter" for engangsskyld skal ikke Frøkna peke på hvilke bedrifter hun tenker på faktisk....... ;) 

Frøken Kaos og Glede  lurer også på om hun skal ta noen av sine døde planter....for Frøkna har ikke grønne finger så hun har en del knusk tørre, planter som hun kan reise rundt til noen av kontorene som har lagt hennes papirer på vent med teksten ned slik at planten kan stå på pulten til papirvenderen å se på papirvenderen og bunkene med papirer og tenke jeg er død,det er ikke innehaveren av dette kaotiske skrivebordet -  hvorfor i alle dager jobber ikke du som en med 3 hoder og 6 armer og en trippel kontrollerbar ADHD som har så mye papirer snudd med teksten ned og påskriften dette burde jeg gjort noe med for alt for lenge siden.........

Meeeen folkens :) Ikke glem når du går ut i dag titt på en person, smil og si hei :) Det kan bety så mye og kanskje varmer det litt i hjertet ditt også om du faktisk får ett hei tilbake.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar